onsdag 12 november 2008


Tyvärr har det tagit en tid för mej att koncentrera mej på nya inlägg.
Här är nu nya bilder som har tagits med 2 st. portabla blixtar. Hade ett par bilder av about 500 som lyckades perfekt. Bilden till höger är ett exempel på hur mycket photoshop ökar "bilddrama". Flickvännen min viftade till med huvudet, håre lyckades jag fånga i en förstelning. Efteråt tillsatt jag i photoshop en sk. "motion blur" till bakgrunden som fick mer levande känsla till sej.
Härlig bild enligt min egen åsikt. Och nöjd är jag med modellen!;)



Bilden här till vänster är dock inte lika fartfylld som den föregående, men ändå fungerar den på sitt sätt som "fiilis bild". Fokusen är riktad mot ansikte, då handen längre fram tappar skärpa. Annors var det en upplevelse att fotografera med större blixtar med en "studio feeling". Jag tackar den underbara modellen!<3 älskar dej!<3

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Hej!
Roligt att du satte in nya bilder och att du berättar om tekniken! Märks att du trivs bakom kameran!
Kram.

Anonym sa...

Jomen visst. Håller med på varje ord. Snacka om rätt val av studier. Killen är som en prins i en bagarbod. Ja tror du får lära oss lite under nyåret. Jättefina nya foton. Kom ihåg att nu finns det att få matta foton samt foton med "gammal" hederlig vit ram. Dessa var pop på -60 och -70 talet. Även lite in på -80 talet också. Vi efterlyser även detaljer du fotar. Dina "dojor" och nallen är också bus-bra. Och lyssna snart på Radio SuomiPOP. Möjligen nästa vecka... maybee :o)
H. FotoQ.fi team