torsdag 20 november 2008

Photoshop editing


Jag har under de senaste dagarna börjat gå mer och mer in på att experimentera inom photoshop CS2. Bilden på mitt ansikte fotade jag idag morse ungefär halv 8 tiden, för jag fick inspiration för att pröva något speciellt med texturer. Det tog ungefär 1,5 timme att klura ut alla världens olika layers o.s.v. Det är underligt lång process man hamnar gå igenom för att få öga grönt och "wood-texture" som ansikts yta.
Sådana här editeringar tycker speciellt mycket om. Orsaken är väl den att det är lite futuristisk och abstrakt editering. Just t.ex trädyta som ansikte och övernaturligt gröna ögon. Man är själv herren över bilden och kan själv välja utseendet hur man än vill. Mer tänker jag inte gå in på vad för olika saker man ska göra för att få en sådan bild som denhär till höger. :) för krånligt att förklara.:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte tuff bild gulle;)<33 du e duktisk:)) älskar dig gubben<33<33 pussar av vifslan:))

Kamomilla sa...

Spoooky!!
ses imorgon!

Kamomilla sa...

tack för kommentaren hos mig! Puss!